Ενωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης: Τι να προσέξετε για το πετρέλαιο θέρμανσης
Οδηγίες προς τους καταναλωτές απευθύνει η Ενωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, σήμερα, πρώτη μέρα διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης.
«Η σωστή παραλαβή του καυσίμου είναι μία απλή διαδικασία και έχει ελάχιστους κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής. Πριν την παράδοση πρέπει να μετρηθεί η ποσότητα του καύσιμου που υπάρχει στη δεξαμενή όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά τη παράδοση και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, τα δε ύψη του καυσίμου αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον τελευταίο. Σε περίπτωση άρνησης από τον καταναλωτή να μετρηθεί η δεξαμενή ή ακόμη η μη δυνατότητα πρόσβασης για μέτρηση της δεξαμενής δίνει τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να αναφέρει το γεγονός πάνω στο παραστατικό» επισημαίνει η ΕΝΒΕΘ και προσθέτει:
«Οι μετρητές που διαθέτουν τα βυτιοφόρα είναι πιστοποιημένοι, σφραγισμένοι και εγκεκριμένοι από το κράτος, άλλου είδους διαφημιζόμενοι εξωτερικοί μετρητές από διάφορες εταιρίες δεν είναι νόμιμοι και προκαλούν απορία για το πώς οι κάτοχοι χρησιμοποιούν αυτούς και δεν εμπιστεύονται τους ήδη υπάρχοντες δικούς τους πιστοποιημένους από τη πολιτεία μετρητές».
«Ο καταναλωτής δίνει τα στοιχεία του στον εκδότη του παραστατικού και για τη επιβεβαίωση μετά την αναγραφή σε αυτό ο καταναλωτής τα ελέγχει και υπογράφει το παραστατικό που εξέδωσε ο οδηγός, ο καταναλωτής ο οποίος είναι δικαιούχος επιδόματος πρέπει να αντιπαραβάλει τα στοιχεία του παραστατικού με αυτά που υπάρχουν στη φόρμα επιδότησης που έχει εκτυπώσει από το taxis ώστε με σιγουριά να πάρει την επιδότηση.
Μερικές φορές ο λογαριασμός της ΔΕΗ εκδίδεται ακόμη σε άτομο που απεβίωσε για αυτό ο παραλήπτης πρέπει να δίνει το δικό του ΑΦΜ» τονίζει.
Η ΕΝΒΕΘ επισημαίνει ακόμη: «Ο κυβισμός μεταλλικών δεξαμενών με κλασικά γεωμετρικά σχήματα όπως και των κυλινδρικών πλαστικών δεξαμενών είναι μία σχετικά εύκολη υπόθεση, αρκεί να ληφθεί υπόψιν το τυχόν άνοιγμα των δεξαμενών που είναι ορατό με γυμνό μάτι και μάλιστα γίνετε ευκολότερο εάν βάλουμε μία ίσια μεταλλική βέργα στο πλάι και στο πάνω μέρος της δεξαμενής δημιουργώντας ένα Τ, για να πιστοποιηθεί από κοινού πόσο παραμορφώνεται το γεωμετρικό σχήμα μετά το γέμισμα. Η μέτρηση των δεξαμενών για να είναι απόλυτα ακριβής πρέπει να γίνετε από το εσωτερικό της με μεταλλική βέργα και όχι με ξύλινη διότι το ξύλο ποτίζει και αλλοιώνει τη μέτρηση. Συνηθίζεται ο σοβαρός μεταφορέας να έχει ειδική πάστα ώστε η ένδειξη να εμφανίζεται ακριβώς.
Στις πλαστικές δεξαμενές η μέτρηση γίνεται αποκλειστικά από μέσα διότι πολλές φορές το χρώμα που έχει το καύσιμο δημιουργεί ένα φιλμ στο εσωτερικό της και παραπλανεί τον καταναλωτή όταν το βλέπει από έξω, επίσης οι πλαστικές δεξαμενές με ακανόνιστο σχήμα π.χ. οβάλ στη πλειοψηφία τους δεν έχουν σωστές εξωτερικές ενδείξεις».
«Για καλύτερη καύση και οικονομία πρέπει να γίνετε κάθε χρόνο service στον καυστήρα από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο όμως, μερικοί υπεύθυνοι καθαρισμού καυστήρων, οι οποίοι εν τέλη δεν είναι ειδικοί, θέλοντας να καλύψουν την επαγγελματική τους ανεπάρκεια βρίσκουν ως δικαιολογία μία ενδεχόμενη κακή ποιότητα πετρελαίου. Όμως το πετρέλαιο θέρμανσης είναι το φθηνότερο υγρό καύσιμο και δεν νοθεύεται, επίσης μερικοί 'πονηροί' από αυτούς, προκειμένου να σας υποδείξουν δικό τους προμηθευτή, από τον οποίο παίρνουν προμήθεια, με ευκολία εφευρίσκουν νερό στη δεξαμενή» τονίζει.
«Ζητήστε από τον μεταφορέα να κάνει έλεγχο για πιθανή ύπαρξη νερού στη δεξαμενή σας με την ειδική πάστα. Δεν υπάρχει περίπτωση να σας παραδώσει νερό κανένας από τους βενζινοπώλες διότι το σύστημα εισροών-εκροών που διαθέτει το πρατήριο του ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στις δεξαμενές του πρατηρίου, εκτός και εάν νομίζουν μερικοί ότι υπάρχει περίπτωση να πάρει το λάστιχο της βρύσης για να βάλει νερό στο βυτίο του» όπως επισημαίνει.
Η Ενωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης υπογραμμίζει επίσης ότι «υπερβολικά χαμηλές τιμές θα πρέπει να δημιουργούν αίσθημα επί πλέον ελέγχου, διότι τα περιθώρια κέρδους των πρατηριούχων και γενικότερα των εμπόρων καυσίμων είναι πολύ μικρά και τα έξοδα ανελαστικά, έτσι διαφορές τιμών χαμηλότερες που είναι χαμηλότερες των 2-3 λεπτών από τη μέση τιμή λιανικής συνήθως δεν είναι κοστολογικά εμπορικά αποδεκτές».
Πηγή: b2green